31 lipca 2016

Domowe mleko kokosowe



Pyszny, szybki i prosty przepis na domowe mleko roślinne z użyciem kokosa. O tym przepisie mówiła mi już moja Siostra, ale niestety nie miałam wtedy jeszcze sprawnego blendera, gdy w końcu się w niego wyposażyłam postanowiłam go wykorzystać i zrobić własne mleko kokosowe, które uwielbiam. Przyrządzenie go trwa kilka chwil, a cena jest nieporównywalnie niższa od tych, które widzimy w sklepach. Poza tym domowe znaczy PEWNE, bo wiemy, co jemy, a w tym przypadku pijemy. Świetnie sprawdzi się dla osób z nietolerancją laktozy i wegan. 😊


Domowe mleko kokosowe:

  •  200g wiórek kokosowych
  • 1l wody przegotowanej lub niegazowanej wody mineralnej
Wiórki wsypujemy do garnka i zalewamy je wodą. Odstawiamy do nasiąknięcia na ok. 2-3h lub całą noc. Po tym czasie całość podgrzewamy, na tyle by mleko było ciepłe, ale nie zagotowujemy go. Lekko studzimy, a po tym czasie blendujemy.


Możecie także zagotować 1l wody, zalać nim wiórki kokosowe i odstawić na 2-3h. Po tym czasie całość blendujemy.

Masę można odsączyć przez gazę lub sitko. Ja blenduję wiórki dwukrotnie. Przelewam część mleka do butelki, a część ponownie dodaję do odsączonych wiórek i blenduję. Następnie jeszcze raz odciskam przez gazę lub na sitku. Wlewam pozostałe mleko do butelki. Gotowe!


Z podanej ilości wychodzi ok. 1,2l domowego mleka kokosowego. Przechowujcie je w lodówce przez maksymalnie 4-5 dni, choć gwarantuję Wam, że jest tak dobre, że zniknie w ciągu góra 2 dni. Zdrowo i pysznie! 😉


Takie mleko jest pyszną bazą do wszelkich koktajli czy smoothie. Ja zaraz po przyrządzeniu wykorzystałam je do zrobienia prostego i bardzo smacznego koktajlu bananowego.

Koktajl kokosowo-bananowy:
  • 1 szklanka mleka kokosowego
  • 1 bardzo dojrzały banan
Mleko wlewam do wysokiego pojemnika, dodaję do niego banana i blenduję. Mija kilka sekund i nieziemski i pożywny koktajl gotowy! Smakuje pysznie i świetnie sprawdzi się jako śniadanie lub pyszny podwieczorek. Smacznego! 😊


Wydrukuj

6 komentarzy:

  1. Ale prosty ten przepis na mleko kokosowe! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😘 jest naprawdę błyskawiczny, a takie mleko jest naprawdę pycha ❤

      Usuń
  2. Pyszne!!!
    Muszę zrobić!
    Pozdrawiam, Ola BaBassment

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja koleżanka takie robi :)
    Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) jest pyszne i szybko się robi - przepis idealny :D

      Usuń

Copyright © 2016 Cooking Monster , Blogger